Si preguntarem als europeus de l'edat mitjana o a l’inici de la moderna quin és el país europeu més ric, molts contestarien: La Borgonya. Ducat-comtat de gran prestigi va ser absorbit per França ja al segle XVI deixant a la monarquia hispana només- fins aleshores titular del país- el comtat borgonyó de "Charolais". En aquesta terra han florit totes les edats de l'art. Seguint la tradició de Fil-per-randa de mostrar cada any una regió romànica a Europa vos proposem aquesta vegada la Borgonya. Hem seleccionat seguint les indicacions de les grans enciclopèdies franceses una sèrie de peces mestres d'aquest estil artístic que tant estimem. La capital històrica és Dijon que visitem absolutament. Anirem cada dia descobrint una obra cimera d'aquest art medieval. A més hem unit -com és marca de la casa- a la contemplació de l’art, gaudir del paisatge que la Borgonya regala en aquesta època de l'any on tot és una explosió de verds intensos puntejats per grandiosos massissos de flors. Un grandíssim viatge a la terra de Colette que ens ompli el cor acompanyats per V. Climent- Història i Art-que ens portarà als secrets millor guardats de la bellíssima Borgonya.
Ens acompanyarà:
El preu d'aquest viatge és de 1670 € + 50 € de taxes
Concentració a les 04.45h a l'aeroport de València. Vol directe València - París. És ben sabuda la tràgica història del ministre de finances de Lluís XIV. Monsieur Fouquet que ens va regalar un dels palaus més fabulosos de França a Vaux contractant els millors artistes de l'època: Le Vau, Le Brun i Le Nôtre. Farem una visita a aquesta meravella del barroc francés així com dels seus jardins creats per a gaudir de "la perspectiva”. Hotel a Dijon, 7 nits. Sopar.
La capital de la Borgonya, Dijon, va ser durant molts anys tinguda com a una parada culinària de camí al nord o al sud pels francesos. Però hui s'ha convertit en una gran ciutat cultural fent valdre l'elegant centre històric, en gran part per als vianants. Farem una visita a la ciutat passejant els seus carrers, places i monuments com el "Palau dels Ducs i dels Estats de Borgonya", construït entre els segles XIV i el XIX. La plaça dels Ducs, el barri de Notre-Dame on trobem la plaça de l’Alliberació o l'església de Notre-Dame. La Catedral de Sant Benigne és una antiga abacial de pur estil gòtic borgonyó on destaca la cripta romànica. El Museu de Belles Arts de Dijon és dels millors de França i conserva les tombes dels ducs de Borgonya. Sopar.
Farem un dia d'excursió a la Borgonya del sud i la regió de Mâconnais. Paisatge de vinyes, de boscos, de landes, on apareixen els primers indicis que ens apropem a la Mediterrània i ens regalen vins reputats, la majoria blancs. Començarem descobrint l'antiga i prestigiosa abadia de Cluny. Qualificada com la llum del món al segle XI va ser saquejada i la major part destruïda durant la Revolució Francesa. Aquesta desgràcia històrica serà en part recompensada durant la nostra visita admirant el que encara queda d'aquell món i comprendre el que va significar Cluny en la Història. Després anirem a Tournus. L'abadia de St-Philibert constituïx un dels testimonis més grans de l'art romànic a França. La visitarem així com la ciutat. En acabat tornarem al nostre hotel. Sopar.
Paray-le-Monial és una joia de l'art romànic cluniacenc. Pel matí anem a visitar-la. L'església dedicada en un principi a la Mare de Déu és un model reduït d’allò que va ser Cluny: les torres, el deambulatori i l'absis, la nau, etc. es deixaran meravellats del aconseguit en aquell període medieval. Després agafarem el camí cap la ciutat d'Autun. La regió és el Morvan, misteriós massís fora de les grans rutes de la Borgonya amb els seus profunds boscos. En la batllia de la ciutat figura inscrit el lema: Germana i èmula de Roma. Consagrem la resta del dia a desgranar aquesta "germana de Roma" dedicant la major part del temps a la Catedral de Sant Llàtzer on brilla el timpà del portal. En acabar totes les visites temps lliure.
Beaune és una vila d'art. Capital vinícola de la Borgonya és l'ànima de l'esplèndid "hotel-Dieu". Meravella de l'art borgonyó-flamenc va ser fundat l'any 1443 pel canceller Rolin. És a aquesta família que Beaune deu la major dels seus tresors. El centre de la ciutat té un esplèndid passeig que farem junts. Eixirem capa Saulieu per gaudir de la Basílica de Saint-Andoche per meravellar-nos dels seus famosos capitells.
Quan de lluny veiem l'església de Santa Madeleine de Vézelay quedem atrapats per l'entusiasme que ens provoca. Farem la visita d'aquest lloc únic d'on brolla la "via Lemovicensis o Via de Vézelay" un dels braços del camí de Sant Jaume. Lloc d'alt pelegrinatge, ja que conserva les relíquies de Santa Maria Magdalena va ser salvat de la ruïna per Viollet-le-Duc entre d'altres. En acabar de gaudir del poblet anirem cap a Semur-en-Auxois per passejar i dinar.
Superbament restaurada l'abadia de Fontenay ens dona una visió exacta de la vida autàrquica en un monestir cistercenc. El conjunt romànic és de gran bellesa, harmonia i equilibre en tota la construcció. Farem la visita per a després tornar a Dijon i gaudir per lliure de les animades terrases i brasseries de la ciutat.
A l'hora convinguda anirem cap a l'aeroport a París per tornar a València.